X

magazin online

Magazin online: tine sau nu piept exigentelor?

Este cunoscut faptul ca online-ul castiga din ce in ce mai mult teren in cazul cumparaturilor. Haine, cadouri, oferte de vacanta, produse it, accesorii de tot felul intra in cateva secunde in cosul virtual.

La fel ca in cazul unui magazin clasic, un magazin online poate ajunge si el  in prag de faliment daca nu ia in considerare cateva elemente legate de  functionalitate, design, informatii afisate despre produse etc. Exigentele cumparatorilor cresc odata cu competitia.

Magazin online care sperie cumparatoriimagazin online

Recunoaste ca nu de putine ori te-au deranjat anumite elemente ale unui magazin online incat ai renuntat sa mai efectuezi o comanda. Ofertele tentante pot fi ingropate de o serie de caracteristici ale site-ului de cumparaturi. Iata ce ii descurajeaza pe multi utilizatori atunci cand „intra” intr-un magazin online:

1. Designul neingrijit al unui magazin online

Daca in magazinele clasice putem vorbi de mobilier si de alte elemente decorative care ne atrag si ne poftesc inauntru, in cazul unui magazin online elementele decorative se refera la cromatica site-ului, la grafica si la felul in care acestea se armonizeaza. Elemente pixelate, nerespectarea regulilor cromatice sunt ca niste pete mari pe peretii magazinului.

2. Timpul de incarcare mare

Cum majoritatea cumparatorilor din online ajung aici pentru a se bucura de marele avantaj al Internetului: rapiditatea, incarcarea greoaie a site-ului ii pune imediat pe fuga. Rabdarea majoritatii tine pana la 10 secunde de cand a fost accesata adresa de web.

3. Proces greoi de cumparare

Un numar mare de pasi in procesul de cumparare are, la fel ca si timpul de incarcare al paginii, un efect nedorit asupra cumparatorului. Numarul de pasi ai comenzii sunt echivalenti, ca senzatie, cu numarul de persoane care stau in fata ta la coada intr-un magazin clasic.

4. Nu exista imagini ale produselor

Cand cumperi in online, nu poti testa/proba produsele si din acest motiv o galerie foto este obligatorie. Un magazin online fara imagini ale produselor e ca un magazin normal in care nu e expus niciun produs. Nimeni nu poate cumpara cu ochii inchisi un produs, oricate informatii ar avea despre el.

5. Magazin online ca un labirint

Produsele nu sunt structurate in categorii sau categoriile sunt prost organizate. Site-ul este incarcat cu text inutil, iar informatiile utile sunt ascunse. Cam asa se poate defini un labirint online, in care se ratacesc multi utilizatori de internet. De cele mai multe acestia nu se transforma in cumparatori.

magazin online6. Nu exista facilitati de cautare a produselor

Este indicat ca orice magazin online sa dispuna de un motor de cautare intern care sa faciliteze o cautare mai usoara a produselor. Daca site-ul dispune si de filtre de cautare- in functie de pret, de localitate etc.- cumparatorul va fi si mai multumit.

Acestea ar fi principalele elemente care ii deranjeaza si ii descurajeaza pe cumparatorii care „pasesc” intr-un magazin online. Cei care au crezut ca odata ajunsi cu afacerea in online au scapat de grija aranjarii magazinului, isi pot lua la revedere de la profit. In mediul online “circula” persoane cu exigente ridicate, iar asteptarile lor  in cazul unui magazin online sunt de multe ori chiar mai mari decat in cazul unui magazin clasic.

 

0
    0
    Cosul tau
    Cosul tau este golInapoi la magazin