X

tehnici de relaxare

Tehnici de relaxare instant

E vara si reusim prin tot felul de metode sa ne destresam. Plecari la munte sau la mare, intalniri cu prietenii la „o bere” pana la ore mici ale diminetii, plimbari cu bicicletele, rolele si  alte „jucarii” distractive pe roti, multe concerte si festivaluri – toate aceste tehnici de relaxare au darul de a exorciza stresul si a ne umple de zen.

Daca in timpul liber putem asadar sa tinem usor stresul la distanta, atunci cand ne aflam in scaunul de la birou, lucrurile devin putin mai complicate. Din fericire insa, exista solutii si pentru momentele in care nu poti sa iti iei rucsacul in spate si sa fugi departe.

Iata 5 tehnici de relaxare pe care le poti incerca chiar acum

1. Asculta cea mai relaxanta melodie compusa vreodata. In 2011, un grup de terapeuti specializati in terapia cu sunete si o trupa numita Marconi Union si-au si-au unit fortele pentru a compune ceea ce ei numesc cea mai relaxanta melodie existenta. „Weightless”, o piesa muzicala ce se mentine la o constanta de 60 BPM, incetineste respiratia si reduce activitatea creierului, astfel incat cercetatorii ii avertizeaza pe soferi sa nu o asculte in timpul condusului.

„In timp ce asculti melodia, ritmul cardiac se sincronizeaza treptat cu ritmul piesei”, afirma Lyz Cooper, fondatoarea Academiei Britanice de Terapie prin Sunet. „Scaderea ritmului cardiac duce, de asemenea, la o scadere a tensiunii arteriale.”

2. Priveste un acvariu! Conform cercetatorilor, contemplarea pestisorilor dintr-un acvariu ajuta la eliminarea stresului, fiind folosita ca terapie pentru tratarea anxietatii si a depresiei. Nu te gasesti in apropierea unui acvariu? Nu-i nimic, pur si simplu da play urmatorului filmulet:

3. Bucura-te de o ceasca de ceai. Ceaiul este o bautura extrem de sanatoasa, inzestrata cu pretiosul dar al detoxifierii organismului. In acelasi timp, iti regleaza tensiunea artertiala si reduce stresul. Ce iti poti dori mai mult? Pune un ibric de apa la fiert si relaxeaza-te cu o ceasca de ceai aromat!

4. Respira adanc! Respiratia profunda este una dintre cele mai cunoscute tehnici de relaxare, datorita simplitatii si eficientei  acesteia ca stimul pentru relaxarea organismului. Tot ce ai de facut este sa te asezi pe un scaun confortabil, sa inspiri timp de 3 secunde (tragand aer in abdomen, nu in piept) si sa expiri timp de 6 secunde. Acest exercitiu de numarare a respiratiei face minuni atunci cand esti stresat(a).tehnici de relaxare

5. Imagineaza-ti ca plutesti.  Daca nu poti sa pleci la mare, fugi macar cu mintea acolo. Inchide ochii si imagineaza-ti ca zbori in acel loc in care te-ai simtit ca-n paradis! Pluteste pe panza linistita a marii, priveste apusul dintr-un hamac sau admira lumea de deasupra norilor!Trimite-ti mintea in vacanta atunci cand nu poti sa fugi cu tot corpul!

Tu ce tehnici de relaxare folosesti? 🙂

0
    0
    Cosul tau
    Cosul tau este golInapoi la magazin